Przejdź do głównej zawartości

Nauka języków

Pewnego wieczoru rozmawialiśmy z przyjaciółmi o naszych talentach i darach, jakimi nas Bóg obdarzył. To był czas, kiedy Artur dużo tłumaczył wykładów i artykułów z języka angielskiego. A ja? Ja co najwyżej mogłam to poprawić już po polsku, jedynie pod względem stylistycznym. Nie mam przecież daru do nauki języków. Przez tyle lat nie nauczyłam się żadnego języka obcego, choć do czynienia miałam z francuskim i niemieckim, a teraz najbardziej przydałby mi się angielski. Kto jak kto, ale ja się do tego nie nadaję. Nakręcałam się takimi myślami na swój temat. Nie mam daru, nie mam zdolności, języki to nie dla mnie. Takie nastawienie trwało u mnie od lat.
Następnego dnia rano studiowałam Biblię i jedną z chrześcijańskich książek. Czytam, i własnym oczom nie wierzę: „Młode kobiety, które nie mają zbyt wielu obowiązków, powinny zająć się nauką języków obcych, aby mogły tłumaczyć chrześcijańskie publikacje” (parafraza, nie wiem teraz gdzie jest ten cytat). Przekonałam się, że sam Bóg mnie powołuje do tej nauki, obiecując mi swoją pomoc i mądrość! To było niesamowite! Niedługo po tym zapisałam się na kurs angielskiego i wierzcie mi, Pan to błogosławi. Wdzięczna Mu jestem, że w tak prosty sposób prostuje moje ścieżki, daje wyraźne odpowiedzi, bo przecież On „ma myśli o pokoju, a nie o niedoli, aby zgotować nam przyszłość, i natchnąć nadzieją” (Jr 29:11).

Popularne posty z tego bloga

Cyrk Motyli

Staczaj dobrą walkę wiary, uchwyćcie się życia wiecznego, do którego też zostaliście powołany i o którym złożyliście dobre wyznanie wobec wielu świadków. (1Tym 6,12 UBG) Oglądałem ostatnio dość interesujący, krótki film – Cyrk Motyli , w którym występuje jako główny bohater Nick Vujicic.

Prawdziwa reforma ubioru

Chrześcijanki zbyt często pochłonięte są zewnętrznymi aspektami ubioru, tak jak mówi o tym Mat 6:31-33: „W co ja się ubiorę? W co mam się przyodziać?” Ważniejszym pytaniem jest: „Czy jestem przyodziana w Chrystusa ?” Musimy zadać sobie parę pytań. Czy wiemy jak być w Chrystusie i prezentować ducha podobnego Chrystusowi we wszystkich okolicznościach? Czy wiemy, jak rozpoznać i poddać się Bożej woli? Kiedy wola naszego ego zostaje urażona to, czy znajdujemy wolność od jego panowania? Czy codziennie oblekamy/ubieramy się w Chrystusa, umieszczając Go na tronie serca naszej woli, aby Jego boska moc mogła zmienić, poddać i zbawić nas od służenia sobie? Prawdziwa reforma ubioru to: „Ubierzcie się natomiast w Pana Jezusa Chrystusa” (Rzym 13:14 Biblia Paulistów).

Zaufaj Bogu

„Boże mój, któremu ufam”. Ps 91,2 (BW) Pozdrowienia! Jeżeli straciłeś swojego ukochanego… jeżeli twoje dziecko zbłądziło… jeżeli zmagasz się z dylematem rozwodu… jeżeli cierpisz na śmiertelną chorobę… jeżeli straciłeś swoją firmę lub zmagasz się z bezrobociem… jeżeli zostałeś źle potraktowany albo źle zrozumiany… jeżeli zostałeś sprzedany przez przyjaciół lub rodzinę… jeżeli jesteś unikany przez członków kościoła… albo jeżeli po prostu nie rozumiesz co dzieje się w twoim życiu i nie możesz tego rozwikłać. Musisz nauczyć się UFAĆ BOGU i przejść przez to razem z Nim!