Przejdź do głównej zawartości

Wyjazd w góry - plan Boga i plan mój

Bóg wie lepiej. Nawet kiedy my nie rozumiemy, dlaczego dzieje się tak, a nie inaczej i pewne rzeczy zdają się po prostu sypać jak domek z kart. Zatem krótkie doświadczenie o tym, jak Pan blokuje pewne rzeczy dla naszego dobra.
Dawno się nie widzieliśmy z naszymi przyjaciółmi Marcinem i Jessi, a stęskniliśmy się za sobą więc zaplanowaliśmy wspólny wypad w góry. Szukałam taniego noclegu, pisałam, dzwoniłam do różnych pensjonatów, aby znaleźć najkorzystniejszą ofertę. Wreszcie znalazłam. Napisałam maila, zaoferowali mi cały domek w przystępnej cenie. Poprosiłam o rezerwację i informację o ewentualnej zaliczce. Zero odpowiedzi. Myślę sobie - olali sprawę, nie zależy im na klientach. Szukam czegoś innego. Znalazłam więc w tej samej cenie pokój 4-osobowy, zarezerwowałam przez stronę www, wydrukowałam potwierdzenie i powiadomiłam pozostałych uczestników wypadu: Mamy pokój, jedziemy!
Ale Pan chciał inaczej i nasze plany szybko się posypały.
Godzina 22ga - dzwoni do mnie pan z pensjonatu w którym zarezerwowałam pokój przez stronę www i mówi:
- Bardzo przepraszam, nastąpiła pomyłka w systemie, mamy wolny pokój, ale musieliby państwo skrócić pobyt o jedną dobę.
Myślę sobie - żaden problem, ale nie jadę sama, tylko ze mną jeszcze 3 osoby, muszę to uzgodnić z resztą uczestników. Miałam dać panu odpowiedź następnego dnia.
I zastanawiam się - Panie, co jest grane?
Następnego dnia postanowiłam znów zadzwonić do tego pierwszego pensjonatu, z którego wcześniej nie otrzymałam odpowiedzi mailowej w sprawie rezerwacji. Miałam nadzieję, że zaoferują mi domek w tym terminie, który nas interesował. Dzwonię, a pan mówi, że owszem domek mają, ale cenę podał mi wyższą niż dwa dni temu w mailu. Pytam - co jest grane? Dlaczego pan zawyża cenę? Facet trochę zaczął kręcić, ale w końcu zszedł do ceny pierwotnej i mówi:
- Ok, ma pani zarezerwowane, proszę tylko napisać mi maila abym wysłał pani numer konta, na który należy wpłacić zadatek.
Zrobiłam to tego samego dnia. Zapytałam przy okazji w jaki sposób mogę odebrać klucze. A odpowiedzi i numeru konta jak nie było tak nie ma. Pan znów mnie zignorował.
Kolejny raz pytam: - Panie, co jest grane? Dlaczego nie mogę zrobić tej rezerwacji i zapłacić zaliczki?

Dziś wiem już dlaczego od początku pojawiały się problemy. Pan wiedział lepiej. Marcin zadzwonił z pytaniem, czy wpłaciłam już jakiś zadatek i czy coś nam przepadnie, bo... Jessi się rozchorowała i niestety nie przyjadą. A Pan wiedział to od początku. Uchronił nas przed stratą zaliczki i niepotrzebną rezerwacją, albo i nawet nieudanym pobytem, bo cóż to by była za radość siedzieć w domku w górach będąc chorym i płacąc za leżenie w łóżku? Czyż Bóg nie jest cudowny? Choć choroba wcale nie jest przyjemna, wiem, że to dzieje się po coś. I być może jest to też ratunek przed innym złem? Bóg widzi koniec na początku i chwała Mu za to!
Po tej sytuacji plany znów uległy zmianie, ale o tym nie będę pisać. Poczekam do kolejnego dnia i pozwolę, by to Bóg ułożył mi plan, a nie pobłogosławił to co poukładam sobie sama.

Popularne posty z tego bloga

Zaufaj Bogu

„Boże mój, któremu ufam”. Ps 91,2 (BW) Pozdrowienia! Jeżeli straciłeś swojego ukochanego… jeżeli twoje dziecko zbłądziło… jeżeli zmagasz się z dylematem rozwodu… jeżeli cierpisz na śmiertelną chorobę… jeżeli straciłeś swoją firmę lub zmagasz się z bezrobociem… jeżeli zostałeś źle potraktowany albo źle zrozumiany… jeżeli zostałeś sprzedany przez przyjaciół lub rodzinę… jeżeli jesteś unikany przez członków kościoła… albo jeżeli po prostu nie rozumiesz co dzieje się w twoim życiu i nie możesz tego rozwikłać. Musisz nauczyć się UFAĆ BOGU i przejść przez to razem z Nim!

Prawdziwa reforma ubioru

Chrześcijanki zbyt często pochłonięte są zewnętrznymi aspektami ubioru, tak jak mówi o tym Mat 6:31-33: „W co ja się ubiorę? W co mam się przyodziać?” Ważniejszym pytaniem jest: „Czy jestem przyodziana w Chrystusa ?” Musimy zadać sobie parę pytań. Czy wiemy jak być w Chrystusie i prezentować ducha podobnego Chrystusowi we wszystkich okolicznościach? Czy wiemy, jak rozpoznać i poddać się Bożej woli? Kiedy wola naszego ego zostaje urażona to, czy znajdujemy wolność od jego panowania? Czy codziennie oblekamy/ubieramy się w Chrystusa, umieszczając Go na tronie serca naszej woli, aby Jego boska moc mogła zmienić, poddać i zbawić nas od służenia sobie? Prawdziwa reforma ubioru to: „Ubierzcie się natomiast w Pana Jezusa Chrystusa” (Rzym 13:14 Biblia Paulistów).

Cyrk Motyli

Staczaj dobrą walkę wiary, uchwyćcie się życia wiecznego, do którego też zostaliście powołany i o którym złożyliście dobre wyznanie wobec wielu świadków. (1Tym 6,12 UBG) Oglądałem ostatnio dość interesujący, krótki film – Cyrk Motyli , w którym występuje jako główny bohater Nick Vujicic.